Składniki mineralne w diecie - odżywianie dla skóry cz.3

Składniki mineralne w diecie - odżywianie dla skóry cz.3

dieta dieta dla skóry odżywianie zdrowa skóra

Ostatni wpis z naszej mini serii „odżywianie dla skóry” poświęcimy składnikom mineralnym, których nie powinno zabraknąć w naszej diecie. Razem z witaminamiskładnikami budującymi skórę stanowią podstawę właściwego funkcjonowania naszego największego organu. Dopełniając ich działanie stosowaniem ekologicznych kosmetyków, zapewniamy sobie zdrowie i piękno skóry.

Cynk i siarka jak najlepsze ekologiczne kosmetyki?

Nasza skóra potrzebuje aż pięciu mikroelementów, które na szczęście występują w wielu produktach spożywczych. Nawet u osób dbających o dietę czasami mogą jednak wystąpić ich niedobory – jeśli skóra od jakiegoś czasu ma się gorzej, warto sprawdzić, czy nie dostarczamy sobie zbyt mało któregoś ze składników.

Cynk

Składnik wielu ekologicznych kosmetyków, a także bardzo popularnej pasty cynkowej, która leczy stany zapalne i poprawia kondycję skóry. Cynk pozytywnie wpływa na cerę trądzikową, sprzyja szybszemu gojeniu się ran i minimalizuje zaczerwienienia, a jego tlenek działa jak lekki filtr przeciwsłoneczny.

Dostarczymy go naszemu organizmowi, spożywając mięso i żółte sery, kaszę gryczaną, pieczywo pełnoziarniste i wszelkiego rodzaju nasiona, między innymi roślin strączkowych, ale także dyni, słonecznika, czy po prostu orzechy. Cynk znajdziemy również w rybach, jajkach i ryżu.

Selen

Działa przeciwstarzeniowo, przyspieszając regenerację tkanek skóry i chroniąc je przed promieniowaniem słonecznym. Pozwala zmniejszyć wydzielanie sebum i podrażnienia, ma również właściwości przeciwdrożdzakowe i antyalergiczne.

Źródłem selenu są pokarmy bogate w białko, a więc przede wszystkim żywność odzwierzęca (mięso, podroby i ryby) oraz rośliny strączkowe (ich nasiona). Weganie uzupełnią jego poziom, jedząc też czosnek i grzyby.

Siarka

To najlepszy ekologiczny kosmetyk dla skóry. Działa przeciwzapalnie, antybakteryjnie i przeciwgrzybiczo, dlatego jest powszechnie stosowana w leczeniu różnego rodzaju schorzeń, między innymi trądziku czy łuszczycy. Jednak zdrowa skóra również jej potrzebuje – siarka jest jej budulcem, pomaga w zmiękczaniu i regeneracji naskórka.

Siarka występuje w sporych ilościach w wielu produktach, więc osobom stosującym urozmaiconą dietę nie grożą jej niedobory. Zawierają ją produkty białkowe, takie jak mięso, jajka i nabiał. Bogatym źródłem siarki są również: cebula i czosnek, chrzan, rzodkiewka, rzeżucha, kalafior i brokuły, owies, kapusta i groch, oraz truskawki, morele i awokado.

Miedź

Jest konieczna do syntezy kolagenu i elastyny, a także do wytworzenia melaniny, która chroni głębokie warstwy skóry przed szkodliwym oddziaływaniem promieniowania UV.

Miedź znajdziemy zarówno w pokarmach pochodzenia zwierzęcego, jak i w roślinnych. Najlepiej wchłaniana jest z wątróbki, jednak zawierają ją również otręby pszenne, nasiona słonecznika i płatki owsiane, orzechy i kakao. Aby dobrze przyswoić miedź, powinniśmy spożywać te produkty w towarzystwie węglowodanów i witaminy C.

Żelazo

Towarzyszy kolagenowi, którego właściwy poziom jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania skóry. Dodatkowo żelazo chroni nas przed wolnymi rodnikami oraz przyspiesza gojenie ran i leczenie blizn.

Dla jak najlepszego wchłaniania żelaza, produkty je zawierające, czyli wołowe mięso, pieczywo pełnoziarniste, strączki i orzechy oraz warzywa liściaste, powinniśmy spożywać wraz z tymi, które dostarczają nam dużo witaminy C.

Zdrowa dieta i ekologiczne kosmetyki to najprostsza droga do pięknej skóry

Korzystając z naszego małego kompendium wiedzy o składnikach niezbędnych w diecie i stosując wysokiej jakości, ekologiczne kosmetyki, zapewnimy naszej skórze najlepszą ochronę i pielęgnację.


Spodobał Ci się ten artykuł?

Sprawdź nasze naturalne kosmetyki!

ODWIEDŹ NASZ SKLEP